در قسمت قبل در مورد تعریف قطعات در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو توضیح داده شد. در این قسمت در سلسله آموزش های ویژه نمایندگی خودرو، در مورد تعریف اجرت در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو توضیح خواهیم داد.

• تعریف انواع اجرت

یکی دیگر از ابزارها در بخش اطلاعات پایه ماژول نمایندگی خودرو جهت استقرار این ماژول، قسمت تعریف اجرت می‌باشد.

اجرت در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

 

اجرت به صورت کلی و عامیانه همان خدماتی است که توسط پیمانکاران مختلف در نمایندگی خودرو انجام می‌شود. برای مثال خدماتی مثل: خدمات برق خودرو، مکانیکی، صافکاری و …
تعریف اجرت نیز همچون تعریف قطعه دارای دو حالت است. در حالت اول ورژن نرم افزار حسابداری شما قابلیت اتصال به سایت را دارد و در حالت دوم این امکان اتصال به سایت وجود ندارد.
همانطور که در بخش تعریف قطعه نیز گفته شد، در صورت وجود امکان اتصال به سایت، لازم است در نرم افزار یک کد کل و معین به عنوان اجرت انتقالی از سایت ایجاد شود و اجرت های آزاد و سایر اجرت هایی که از سمت سایت منتقل نمی شوند، در کد کل جداگانه ای تعریف شوند.

• نحوه تعریف اجرت در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

در ادامه به دستورالعمل تعریف اجرت در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو می پردازیم:
جهت تعریف اجرت در این پنجره، روی گزینه ایجاد اجرت کلیک کنید.
سپس باید کد اجرت و نام آن را درج کنید. به عنوان مثال: کد 10 – اجرت انتقالی از سایت

اجرت در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

پس از آن، بارکد اجرت، ایران کد و شناسه فنی را در صورت وجود وارد کنید.
حال گروه اجرت را از بین گروه هایی که قبلا ایجاد کرده اید، انتخاب کنید. ممکن است اجرت مربوط به قطعه ای خاص و یا اجرت انتقالی از سایت باشد. لازم به ذکر است اگر تیک کنار گروه اجرت را فعال نمایید، گروه انتخابی برای کد های زیر مجموعه نیز اعمال می شود.
مرحله بعد، انتخاب واحد اندازه گیری و برند محصول است. واحد اندازه گیری برای اجرت اغلب از جنس زمان است. به عنوان مثال: ساعت
پس از آن بایستی انبار اجرت را انتخاب نمایید. همانطور که می‌دانید، انبار ها در نمایندگی خودرو اغلب از دو نوع می‌باشند.
نوع اول انبار شرکتی و نوع دوم انبار غیر شرکتی است.

اجرت در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

در این مرحله نیز مانند تعریف قطعه، با فعال کردن تیک اعمال انبار برای زیر مجموعه، انبار انتخابی به کد های زیر مجموعه این کد هم اختصاص داده می شود.
بعلاوه، می توانید اجرت مورد نظر را فعال و یا غیر فعال کنید (به صورت پیش فرض فعال است) و برای آن درخواست مرکز هزینه نیز داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است اجرت ها مربوط به پروژه های خاصی باشند. در مرحله بعد، نوع اجرت را از بین اجرت هایی که از قبل تعریف کرده اید، انتخاب نمایید. به عنوان مثال برق خودرو، تعویض روغن و …
در نهایت، اگر اجرت مورد نظر مشمول گارانتی است، تیک مربوط به گارانتی را فعال کنید و در غیر این صورت، این گزینه غیر فعال باقی بماند.

• سخن پایانی

نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو هاترا به صورت ویژه جهت استفاده حسابداران، مدیران مالی، کارفرمایان، پیمانکاران و … که در این مجموعه ها فعالیت های مختص به شغل خود را دارا هستند، تولید شده است. تا تمامی امور جاری در این بخش ها را سامان دهی کند. همانطور که می دانید اجرت در نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو، تنوع زیادی را داراست و بنابراین برای اینکه بتوان این خدمات را در گروه های مشخص طبقه بندی کرد، بایستی نرم افزار حسابداری این قابلیت مشخص را داشته باشد.

 

 

مدت زمان این آموزش:3دقیقه

فایل متنی این آموزش را میتوانیدازاطلاعات پایه نمایندگی خودرو قسمت 11 – توضیح اولیه و تعریف انتقالی از سایت برای اجرت مطالعه کنید.

قانون تسهیل تکالیف مودیان( آخرین تغییرات)
آموزش ثبت کدینگ حسابداری اجرت نمایندگی خودرو – قسمت12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست