یکی از مهم ترین بخش ها در هر نمایندگی خودرو بخش پذیرش نمایندگی است. تحویل دهنده خودرو به نمایندگی مراجعه کرده و مشکلات و مشخصات خودرو را در قسمت پذیرش به مسئول مربوطه بیان می کند. در فرم پذیرش آیتم هایی مورد نیاز است که باید حتما توسط مسئول پذیرش تکمیل شود. با تکمیل فرم پذیرش، اطلاعات جدیدی در نرم افزار حسابداری افزوده می شود. مانند مشخصات خودرو، مشخصات مالک و تحویل دهنده خودرو (مشتری)، نحوه تسویه پذیرش و ….
برای اینکه پس از تکمیل موارد مختلف در فرم پذیرش توسط پذیرشگر، تمامی اطلاعات به نرم افزار حسابداری اضافه شود، باید حتما این موارد در نرم‌ افزار حسابداری از پیش تعیین و تنظیم شده باشد.
در این محتوای آموزشی تنظیمات پذیرش خودرو در نرم افزار خودرویی هاترا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نرم افزار خودرویی هاترا

تنظیمات پذیرش خودرو

  • تنظیمات فاکتور پذیرش
  • تسویه فاکتور پذیرش
  •  سند حسابداری

تنظیمات فاکتور پذیرش

یکی دیگر از امکانات نرم افزار خودرویی هاترا در منوی اطلاعات پایه ماژول نمایندگی خودرو، قسمت تنظیمات پذیرش است که شامل بخش های تنظیمات فاکتور، تنظیمات تسویه فاکتور و سند حسابداری می باشد.

نرم افزار خودرویی هاترا

اولین قسمت در تنظیمات پذیرش، تنظیمات فاکتور است که باید ابتدا در فیلد مشتری پیش فرض فاکتور، یک مشتری پیش فرض برای فاکتور انتخاب کنید. مانند: مشتریان عمومی

نرم افزار خودرویی هاترا

با کلیک روی کادر سفید رنگ لیست مشتریان تعریف شده در نرم افزار باز شده و تنها با یادداشت کردن نام مشتری مورد نظر، آن را جستجو و انتخاب نمایید. منظور از مشتریان پیش فرض، آن دسته از مشتریان متفرقه ای است که تنها یک بار از شما خرید کرده یا خدماتی دریافت می کنند و نیازی نیست برای هر یک کد جداگانه ای ایجاد شود. تنها کافیست یک کد کلی برای همگی آن ها اختصاص داده شود.
به عنوان مثال: مشتریان عمومی

نرم افزار خودرویی هاترا

پارامتر کلی فاکتور پذیرش خودرو

پس از انتخاب مشتری پیش فرض، باید تخفیف (پارامتر کلی فاکتور) را انتخاب کنید که هنگام ثبت تخفیف کلی در فاکتور ها، تخفیف با توجه به این پارامتر محاسبه می شود.
مشخص است که در زیر این فیلد یک جمله راهنما درج شده است:
« تنها پارامتر های مبلغی کلی فعال و کاهنده که قابل تغییر باشند مورد قبول هستند.»
یعنی هنگام تعریف پارامتر در منوی اطلاعات پایه ماژول سیستم فروش جهت انتخاب در این لیست، لازم است آن پارامتر دارای 5 ویژگی باشد:
1) مبلغی
2) کلی
3) فعال
4) کاهنده
5) قابل تغییر

نرم افزار خودرویی هاترا

در مورد روش تعریف این نوع پارامتر در بخش آموزش مربوط به اطلاعات پایه سیستم فروش توضیحات لازم داده خواهد شد. پس از تعریف این پارامتر می توانید آن را در این لیست جستجو و انتخاب کنید.

نرم افزار خودرویی هاترا
بنابراین این چنین قسمت تنظیمات فاکتور در پذیرش تکمیل می شود و پس از ثبت پذیرش های نمایندگی، امکان تبدیل پذیرش ها به فاکتور پذیرش فراهم می باشد.

سخن پایانی

نرم افزار حسابداری هاترا با فراهم سازی زیر ساخت های لازم برای حفظ ارتباط بین تمامی ماژول ها، ثبت رویدادهای مالی هر مجموعه را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. در نرم افزار خودرویی هاترا ثبت پذیرش های خودرو به صورتی کاملا اصولی و مطابق با فرم خود نمایندگی انجام می شود. برای صحیح انجام شدن روال ثبت پذیرش نمایندگی، باید ارتباطات لازم برای آن فراهم شود که این ارتباطات از طریق انجام تنظیمات مربوطه شکل خواهد گرفت.

برای مطالعه قسمت های دیگر از سلسله آموزش های ماژول تخصصی نمایندگی خودرو به سایت هاترا و بخش آموزش ماژول های تخصصی مراجعه کنید.

مدت زمان این آموزش:3 دقیقه

فایل متنی این آموزش را میتوانید از اطلاعات پایه نمایندگی خودرو قسمت 19 – تنظیمات پذیرش 1 مطالعه کنید.

تعریف پیمانکاران در نرم افزار خودرویی هاترا – قسمت 18
معرفی نرم افزار لوازم یدکی هاترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست