یکی دیگر از نرم افزار های تخصصی شرکت هاترا نرم افزار ویژه لوازم یدکی است. این نرم افزار ویژه فروشگاه های لوازم یدکی و عاملیت های فروش لوازم یدکی خودرو طراحی و تولید شده است.
فروشگاه های لوازم یدکی اعم از عاملیت های مجاز سایپا و ایران خودرو به علت حجم بالای تعداد و تنوع قطعات، روزانه چالش های بسیاری دارند. چالش هایی مانند: گم شدن قطعات یا کم و زیاد شدنشان، انبارگردانی، جستجوی مدام قطعات، شناسایی و دسته بندی و …
شاید در گذشته سر و کار داشتن با این حجم از قطعه و همیشه سردرگم بودن میان آن ها، از روی عادت کاری ساده به نظر می آمد. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده تر شدن امور مالی هر صنف، بدون داشتن راه حلی صحیح و دقیق، کاهش این چالش ها ممکن نیست. یکی از راه حل های منطقی این مشکلات، داشتن یک نرم افزار حسابداری و مالی دقیق و به روز می باشد. با داشتن نرم افزاری ویژه صنف لوازم یدکی، همیشه در مسیر ارتقاء سطح دانش، مهارت، دقت و سرعت هستید.
تیم برنامه نویسی هاترا همه نیاز ها و چالش های پیش روی صنف لوازم یدکی را مورد بررسی قرار داده است.

حسابداری لوازم یدکی

نرم افزار حسابداری لوازم یدکی هاترا برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

فروشگاه های لوازم یدکی
تأمین کنندگان لوازم خودرو
لوازم یدکی خودرو های سبک
فروشندگان لوازم یدکی خودرو های سنگین
عاملیت های فروش ایساکو (ایران خودرو)
صنف انبارداری لوازم یدکی
قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت

بخش های مختلف لوازم یدکی هاترا و امکانات آن بخش ها

حسابداری لوازم یدکی

• اطلاعات پایه قطعات و انبار

در این قسمت از نرم افزار لوازم یدکی می توانید انبارهای مجموعه را تعریف کنید. قطعات را در گروه های مختص خود قرار دهید. برای شناسایی بهتر قطعات و لوازم یدکی اتیکت نام و قیمت طراحی و چاپ کنید. قطعات و کالا های مختلف موجود در انبار را تعریف کنید.

حسابداری لوازم یدکی

• اشخاص در نرم افزار حسابداری لوازم یدکی

در منوی اشخاص لوازم یدکی می توانید لیست عرضه کنندگان و مشتریان فروشگاه را ایجاد کنید و یا آن ها بر اساس مدت تسویه گروه بندی کنید.
لیست عرضه کنندگان قطعه / انتساب قطعه به عرضه کنندگان / ایجاد مأمور خرید / گروه مشتری (مدت تسویه) / انواع مشتری / منطقه جغرافیایی / لیست مشتریان / تعریف اشتراک / ارتباط بین مشتری و گروه مشتری

حسابداری لوازم یدکی

• تنظیمات قیمت و پارامتر ها

با استفاده از این منو می توانید برای همه قطعات، قیمت ها و پارامتر های مورد نظر را تعریف کنید. در این فرم میتوانید تمامی پارامتر های فروش مورد نیاز برای فاکتورهای فروش را ایجاد و لحاظ کنید.
قیمت گذاری گروهی قطعه / قیمت گذاری سریع قطعات / تعریف پارامتر های خرید / ایجاد پارامتر های فروش / انتساب پارامتر های فروش به مشتریان / پارامتر های منتسب به مشتریان / عناوین فاکتور

حسابداری لوازم یدکی

• عملیات کد های حسابداری

تنظیم اتوماتیک کد های حسابداری خرید و فروش را در این منو انجام دهید.
تطبیق کدینگ فروش و برگشت از فروش قطعه / تنظیم اتوماتیک کد های حسابداری / تنظیمات مدیریتی

حسابداری لوازم یدکی

• تعریف اشانتیون فروش

اگر بخواهید برای مشتریان خود و قطعاتی که به فروش می رسانید، تخفیف یا اشانتیون خاصی را در نظر بگیرید، از این منو انواع اشانتیون ها را خواهید داشت.
تعریف اشانتیون پیشرفته فروش / تعریف اشانتیون

حسابداری لوازم یدکی

• خرید قطعات

تمامی عملیات مربوط به خرید قطعات و رسید های ورود کالا در این منو قابل استفاده می باشد.
فاکتور خرید قطعه / فاکتور برگشت از خرید / انتقال قطعه بین انبار ها / ثبت مقداری رسید کالا / مرجوعی مقداری رسید کالا / مرجوعی ریالی رسید کالا / صدور سند حسابداری فاکتور خرید و برگشت از خرید / مرتب سازی فاکتورهای خرید و برگشت از خرید برحساب شماره / عملیات گروهی فاکتور خرید و برگشت از خرید

حسابداری لوازم یدکی

• فروش قطعات

ثبت تمامی عملیات مرتبط با فروش قطعات، حواله های انبار و تسویه فروشندگان در قسمت فروش قطعات نرم افزار لوازم یدکی هاترا امکان پذیر است.
تسویه روزانه صندوقداران / پیش فاکتور مشتری / فاکتور فروش و برگشت از فروش قطعه / ثبت مقداری و ریالی حواله فاکتور فروش / مرجوعی مقداری و ریال حواله کالا / صدور سند حسابداری فاکتور فروش، برگشت از فروش و خروج کالا / ارسال حواله های انبار فاکتور فروش و برگشت از فروش های جا افتاده / مرتب سازی فروش و برگشت از فروش، حواله های انبار و مرجوعی انبار برحسب شماره / عملیات محاسباتی گروهی فاکتور فروش و برگشت از فروش

حسابداری لوازم یدکی

• انبارگردانی در نرم افزار حسابداری لوازم یدکی

مهمترین عملیاتی که در هر فروشگاهی همیشه چالش برانگیز و کاری سخت و زمان بر است، موضوع انبارگردانی می باشد. با استفاده از نرم افزار لوازم یدکی هاترا می توانید به راحتی و با دقت بالا در دوره های مختلف، انبارگردانی فروشگاه را انجام دهید.

مهمترین بخش هر نرم افزار حسابداری، داشتن انواع گزارشات در بخش های مختلف است. در نرم افزار ویژه لوازم یدکی هاترا گزارشات زیر را می توانید استفاده کنید:

  •  گزارشات خرید
  • خریداران
  •  لیست عملیات خرید
  • فروش
  • مشتریان
  •  فهرست عملیات فروش

حسابداری لوازم یدکی

سخن پایانی

شرکت هاترا با تولید و طراحی نرم افزار های ویژه هر صنف در جهت افزایش بهره وری در مدیریت هر کسب و کار قدم برداشته است. نرم افزار حسابداری لوازم یدکی هاترا ویژه صنف فروشندگان قطعات و لوازم انواع خودرو تولید شده. با نرم افزار لوازم یدکی هاترا به سادگی امور مربوط به خرید و فروش قطعات و لوازم خودرو را مدیریت خواهید کرد.
جهت آموزش تمامی موارد معرفی شده در ورژن لوازم یدکی هاترا، فایل های آموزشی مجزا در سایت www.hatrasoft.com بارگذاری شده است.

 

تنظیمات پذیرش خودرو در نرم افزار خودرویی هاترا – قسمت 19
تنظیمات کاربری نرم افزار حسابداری هاترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست