مهارت‌های لازم برای یک حسابدار حرفه ای

  1. خانه
  2. آموزش حسابداری
  3. مهارت‌های لازم برای یک حسابدار حرفه ای

مهارت‌های لازم برای موفقیت در حسابداری کدم‌اند؟ (قسمت اول)

با توجه به فضای رقابتی شدیدی که در بازار کار مالی امروز حکم فرماست، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که ذهن هر حسابداری را درگیر کرده است، روش‌های موفقیت شغلی و ویژگی‌های حسابدار موفق است. بی‌شک هر حسابداری به‌منظور ارتقای سطح درآمدی خویش و باقی ماندن در این حیطه شغلی نیاز دارد که مهارت‌های تخصصی و کاربردی و هم‌چنین قدرت تجزیه‌وتحلیل خود را تقویت نماید.
ما در این مقاله( یا پست) با تکیه‌بر دانش و تجربه‌ی فعالیت خود در حوزه حسابداری و تولید نرم‌افزارهای حسابداری به معرفی مهارت‌های لازم یک حسابدار برای رسیدن به یک موقعیت شغلی مناسب می‌پردازیم.

  • مهارت تجزیه‌وتحلیل برای صدور اسناد حسابداری

ازآنجاکه کوچک‌ترین ناآگاهی از مسائل مالی و قوانین مالیاتی توسط حسابدار می‌تواند ضررهای مالی متعدد و حتی جبران‌ناپذیری برای هر کسب‌وکاری در پی داشته باشد. آگاهی حسابدار از استانداردهای حسابداری، قوانین مالی و مالیاتی و سایر قوانین مرتبط با این حیطه، همچنین مهارت تجزیه‌وتحلیل یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک حسابدار موفق می‌باشد.

  • مهارت استفاده از نرم‌افزارهای مالی و حسابداری

فردی که در بازار کار حسابداری فعالیت دارد باید درزمینه‌ی افزایش مهارت کار با نرم‌افزارهای حسابداری برنامه‌ریزی کند. هر کسب‌وکاری بسته به نوع فعالیت خود چه در زمینه‌های تولیدی، بازرگانی، خدماتی، رستوران‌ها، نمایندگی‌های خودرو، سنگ‌بری‌ها و … به‌منظور بهینه‌سازی امور مالی و حسابداری خود، از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده می‌کنند. این امر شمارا به‌عنوان یک حسابدار ملزم می‌کند تا کار با نرم‌افزارهای حسابداری جهت فعالیت در هر یک از این کسب‌وکارها را به‌خوبی بیاموزید.

یک حسابدار حرفه‌ای می‌بایست از نرم‌افزارهای حسابداری در بازار ایران مطلع باشد و هم‌چنین آن‌ها را ازنظر کاربردی که در هر کسب‌وکار دارند، بشناسد.

  • مهارت استفاده از نرم‌افزار Excel

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا بااینکه امروزه استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری بسیار رواج دارد و هر کسب‌وکاری از نرم‌افزار حسابداری استفاده می‌کند، چرا همچنان باید کار با نرم‌افزار Excel  را نیز به‌خوبی بدانیم؟
پاسخ به این سوال به‌طورکلی در دل نرم‌افزار حسابداری مورداستفاده‌ی هر کسب‌وکاری نهفته است. چطور؟
ممکن است شما به‌عنوان یک حسابداری در کسب‌وکاری مشغول به فعالیت شوید که از نرم‌افزار حسابداری استفاده می‌کنند که قابلیت آن را ندارد که کلیه گزارش‌های مالی  دقیق و یا حتی با شکل ظاهری مناسب و قابل‌درک را ارائه دهد. به همین دلیل شما به‌عنوان یک حسابدار حرفه‌ای باید بتوانید از ابزارهای کاربردی دیگری جهت ارائه صحیح و قابل‌فهم گزارش‌های مالی خود به مدیریت استفاده کنید.
یکی از این ابزارهای کاربردی در سیستم‌های اطلاعاتی، نرم‌افزار Excel است. پس می‌توان گفت حسابدارانی که در کنار استفاده از نرم‌افزار حسابداری توانمندی استفاده از Excel را نیز دارند، شانس استخدام بالاتری به نسبت دیگر حسابداران دارند.

 

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق شماره ۰۹۹۱۳۷۸۳۴۶۱ در ارتباط باشید.

وام خرید دین چیست؟
امکانات عمومی نرم افزارهای حسابداری مناسب کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست