تعریف استاندارد حسابداری

مجموعه ای از قوانین و روش هایی که علاوه بر ایجاد چهارچوبی دقیق برای انجام کار حسابداران و حسابرسان، می تواند باعث انجام بهینه کار ها و بالا بردن سطح کیفیت شود. استاندارد های حسابداری در هر کشوری بنا به شرایط حاکم تدوین می گردد.

کاربرد - استاندارد - حسابداری

استاندارد حسابداری ایران

این استاندارد ها توسط کمیته تدوین استانداردهای حسابداری ایران درسال 1372 صورت پذیرفت و تاکنون شامل 42 استاندارد در حوزه تمامی موارد معادله اساسی حسابداری تدوین گردیده است. نکته قابل توجه در این خصوص نحوه کاربرد عملی استاندارد ها در حیطه کار حسابداری و حسابرسی می باشد.

کاربرد استاندارد های حسابداری

استاندارد های حسابداری علاوه بر آنکه چگونگی حسابداری معاملات و رویداد های مختلف را تعیین می‌کنند، آثار اقتصادی به دنبال دارند. همچنین موجب تغییر ثروت اقتصادی یا جریان‌های نقدی استفاده کنندگان از صورت‌های مالی می شوند. یکی از معضلاتی که همواره در زمینه اصول و استاندارد های حسابداری وجود داشته است، تهیه و ارائه استاندارد های مالی است که مورد پذیرش عامه باشد. افراد و گروه‌ های فعال در عرصه اقتصاد از رفتار منطقی و عقلانی برخوردارند. از این رو همواره در پی افزایش ثروت خود و رفاه اقتصادی بیشتر هستند.

این استاندارد ها به نحوی تدوین شده‌اند که اهداف گزارشگری مالی را تأمین می‌کنند. این اهداف شامل ارائه اطلاعات مناسب برای تصمیم‌گیری اقتصادی، پیش‌بینی، مقایسه و ارزیابی سود آوری و توانایی مدیریت از نظر استفاده بهینه از منابع واحد تجاری نیز هست.

کاربرد استاندارد های حسابداری در نرم افزار

بکارگیری استاندارد ها جهت افزایش ثروت در جریانات مالی توأم با استفاده از تکنولوژی در جهت افزایش سرعت آماده سازی گزارشات است. با کمک نرم‌افزارهای مالی این امکان را تسهیل کرده‌ است. لذا یک نرم افزار مالی و مدیریتی، مکمل ایجاد ثروت و کارآمدی در واحد حسابداری خواهد بود. نرم‌افزار هاترا با ارائه کدینگ حسابداری مطابق استاندارد های جدید تدوین شده است. همچنین به روز‌رسانی طبق آخرین تغییرات قوانین به شما کمک خواهد کرد تنها دغدغه تهیه به موقع صورت‌ های مالی را داشته باشید.

 

در صورت نیاز به مشاوره خرید نرم افزار حسابداری هاترا با تیم هاترا از طریق شماره 09902900092 در ارتباط باشید.

استانداردهای بین المللی حسابداری
فهرست