امکانات عمومی نرم افزارهای حسابداری مناسب کدامند؟

  1. خانه
  2. آموزش حسابداری
  3. امکانات عمومی نرم افزارهای حسابداری مناسب کدامند؟

امکانات عمومی نرم افزارهای حسابداری

همانطور که می دانید در هر کسب و کاری یکی از واحدهای بسیار حائز اهمیت، حسابداری است. اگر شما هم در کسب و کارتان واحد حسابداری دارید و امور حسابداری و مالی خود را برون سپاری نکرده اید، قطعا دغدغه ی تهیه یک نرم افزار حسابداری کارآمد را دارید.

نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند که به عنوان مدیر یک کسب و کار و یا حسابداری یا مدیر مالی، امور مالی و حسابداری موجود در شرکت خود را به درستی ثبت نمایید.

در ادامه ی این پست می خواهیم به بیان ویژگی هایی بپردازیم که یک نرم افزار حسابداری خوب باید آن را داشته باشد. پس اگر قصد خرید نرم افزار حسابداری برای شرکت خود را دارید، با ما همراه باشید:

  • ارائه گزارش های تحلیلی و کاربردی:

یک نرم افزار حسابداری خوب می بایست دست شما را به عنوان حسابدار یا مدیر مالی به صورتی باز بگذارد که بتوانید گزارش های دقیق از صورت های مالی با صرف کمترین زمان ممکن تهیه کنید.

  • زیبایی گرافیکی:

ظاهر زیبا برای یک نرم افزار حسابداری تقریباً به اندازه ی ثبت گزارش های مالی و دقیق، حائز اهمیت است. هر چه یک نرم افزار از نظر گرافیکی زیبا و اصطللاحا کاربر پسند (user friendly) باشد. حسابداران نیز می توانند به راحتی با آن کار کنند و همچنین نمودارها و گزارش های خود را با ظاهری بهتر ارائه دهند.

  • یکپارچگی:

امروزه در اکثر کسب و کارها فعالیت های متعددی انجام می شود، یک نرم افزار حسابداری جامع باید بتواند تمامی این فعالیت ها و رویدادهای مالی را به صورت منسجم و یکپارچه ثبت نماید تا از دوباره کاری ثبت دفاتر حسابداری جلوگیری کند.

  • به روز بودن:

با توجه به اینکه قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری به طور مداوم دچار تغییر می شوند، یک نرم افزار حسابداری خوب باید این قابلیت را داشته باشد که با به روز رسانی ها (آپدیت های) منظم توسط تیم تولید کننده و برنامه نویسی آن با قوانین و استانداردهای روز پیش برود.

  • سازگاری با کسب و کار شما:

یک نرم افزار حسابداری باید با فعالیت های شرکت شما سازگار باشد، یعنی تیم طراحی و تولید آن نیازهای کسب و کار شما را به خوبی بشناسد و برای این نیازها پاسخ مناسب در نرم افزار حسابداری خود در نظر گرفته باشد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم یک نرم افزار حسابداری خوب برای کسب و کار شما، نرم افزاری است که ویژه و به صورت تخصصی برای شما تهیه شده باشد.

برای مثال اگر شما یک فروشگاه دارید، نرم افزار حسابداری فروشگاهی جامعی باید تهیه کنید و اگر صاحب یک شرکت بازرگانی هستید باید نرم افزار حسابداری تهیه کنید که برای شرکت های بازرگانی تهیه شده باشد.

  • گسترش پذیری یا همان قابلیت ارتقا و توسعه نرم افزار حسابداری:

یک نرم افزار حسابداری مناسب نرم افزاری است که قابلیت جوابگویی به رشد شرکت شما را داشته باشد. چطور؟ امروزه کسب و کارها خیلی سریع رشد می کنند و همزمان با رشد فعالیت های یک کسب و کار، گردش مالی و تعداد کارکنان آن نیز افزایش پیدا می کند. در نتیجه ی آن میزان فروش و گزارش های مالی آن نیز افزایش می یابد. در نتیجه به نرم افزار حسابداری نیاز پیدا می کند که این ویژگی را داشته باشد که بتواند این حجم از اطلاعات را ثبت و نگهداری نماید.

  • تضمین امنیت اطلاعات مالی:

شاید بتوانیم بگوییم یکی از مهم ترین ویژگی های یک نرم افزار این است که دارای سیستم امنیتی بالایی باشد. برای شما به عنوان مدیر یک کسب و کار این موضوع اهمیت دارد که هر کسی نتواند به اطلاعات حسابداری و مالی شما دسترسی داشته باشد و بتوانید سطوح دسترسی کاربران و حسابداران و مدیران مالی را تعیین کنید. امنیت اطلاعات مالی از آنجا اهمیت پیدا می کند که در یک نرم افزار حسابداری تمامی اطلاعات مالی با ارزش کسب و کارتان در آن ثبت می شود.

  • سرعت مناسب:

یکی دیگر از ویژگی های حائز اهمیت نرم افزار حسابداری خوب این است که در کنار ثبت و نگهداری حجم بالای اطلاعات مالی و سال های مالی، سرعت اجرای نسبتاً مناسب و خوبی داشته باشد. سرعت مناسب نرم افزار کمک می کند که شما به عنوان حسابدار بتوانید به راحتی اسناد را ثبت کنید و در کوتاه ترین زمان گزارش های مالی خود را تهیه کنید و در نهایت سرعت انجام امور حسابداری و بازدهی کار شما بالاتر می رود.

  • پشتیبانی خوب و قوی:

یکی از پر چالش ترین ویژگی های یک نرم افزار حسابداری، دارا بودن پشتیبانی قوی و خوب می باشد. تیم پشتیبانی از نرم افزار حسابداری به شما این امکان را می دهد در صورت بروز مشکل احتمالی و یا ابهامات شما به عنوان کاربر نرم افزار حسابداری با خیالی آسوده از نرم افزار حسابداری خود استفاده کنید و بدانید که در هر لحظه ای که پشتیبانی نیاز پیدا کردید، بتوانید از امکانات آن استفاده کنید.

 

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق شماره 09913783461 در ارتباط باشید.

مهارت‌های لازم برای یک حسابدار حرفه ای
ماده 169 قانون مالیات چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست