بهترین نرم ‌افزار حسابداری فروشگاهی کدام است؟

بهترین نرم ‌افزار حسابداری فروشگاهی کدام است؟ کدام نرم افزار مجموعه ‌ی گسترده ‌تری از نیاز‌های کاربر را تأمین می ‌کند؟ کدام نرم افزار فروشگاهی کارها را سریع ‌تر، بهینه‌ تر و دقیق‌ تر انجام می ‌دهد؟ این سؤالاتی ‌ست که صاحبان، صندوقداران و حسابداران فروشگاه‌‌ ها دائما از خود می ‌‌پرسند و گاه در انتخاب و خریداری بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی، دچار تردید و سردرگمی می‌ شوند.

در این مقاله، قصد داریم بهترین ویژگی ‌‌های نرم افزار های حسابداری فروشگاهی را بررسی کرده تا در هنگام خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی به یک انتخاب صحیح و هدفمند دست پیدا کنید.

فروشگاه ‌ها و هایپر ها به صورت کلی، محل عرضه‌ ی کالاها به مشتری و صدور فاکتور یا اسناد مختلف در ازای این کالا ها می‌‌ باشد. در این راستا لازم است که اطلاعات جامعی از اسناد خرید و فروش، سود و زیان و میزان کارکرد خود داشته ‌باشند. از این رو نرم افزار حسابداری فروشگاهی به طور‌خاص برای فروشگاه‌‌ ها و مراکزی که کار آنها فروش کالاو محصول  است، کاربرد دارد و دارای قابلیت ‌‌هایی می ‌باشد که این نوع کسب و کار ها به آن نیاز دارند.

به همین دلیل، مسئله انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی، بسیار حائز اهمیت می ‌‌باشد؛ نرم افزاری که حسابداری فروشگاه را در قالب سیستمی یکپارچه به طوری پیاده‌‌سازی‌‌ کند که به ‌راحتی توسط حسابدار یا صندوقدار فروشگاه اداره شده و انواع اسناد مالی و حسابداری را پردازش نماید تا مدیریت یک فروشگاه بتواند به راحتی با استفاده از گزارش های دقیق و قابل اعتماد آن تصمیم گیری هایی در خصوص خرید کالا و طرح های تخفیف فروش خود بگیرد و بهترین برنامه ریزی را برای بدست آوردن سود بیش تر انجام دهد.

پس از مطالعه این مقاله، امیدواریم که انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی، برایتان آسوده و روشن باشد.

در ادامه، برخی از مهم ‌ترین و پرکاربرد ترین ویژگی ‌های یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی عالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ویژگی‌ های بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی کدامند؟

اگر از شما بپرسند که یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد قطعا مواردی که در حال حاضر نمی توانید آن ها را با نرم افزار فعلی خود برطرف نمایید را بر می شمرید. ما در ادامه لیستی از اساسی ترین امکاناتی که یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی داشته باشد را آورده ایم اگر در حال خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی با نرم افزاری برخورد کردید که یکی از این موارد را نداشت بدون شک و تردیدی آن را کنار بگذارید تا در ادامه ی مسیر فعالیت خود دچار مشکل نشوید.

اساسی ترین امکانات یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب

اساسی ترین امکانات یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب عبارتند از:

  • تعریف و اتصال به بارکد خوان
  • تعریف و اتصال به انواع کارتخوان ‌ها
  • تفکیک مشتری ‌‌ها و فروشندگان
  • گزارش عملکرد موجودی بانک و صندوق در هر لحظه
  • امکان تعریف انبارهای متعدد برای شعب مختلف
  • صدور فاکتو رهای خرید، فروش، مرجوعی و پیش ‌فاکتور
  • نمایش موجودی کالا در همه انبار ها به ‌صورت همزمان
  • تهیه گزارشات فصلی فاکتور ها
  • معرفی انواع کالا های مرتبط بر اساس نام و مدل آن‌ ها
  • امکان تعریف و چاپ بارکد و اختصاص آن به اجناس و کالاها
  • گروه ‌‌بندی فاکتور ها از نظر تسویه‌ شده، تسویه ‌نشده و …
  • تخصیص درصد تخفیف به مشتریان و کالاهای خاص و نمایش در فاکتور
  • گزارش جابجایی اجناس در انبار و صدور حواله انبار
  • ثبت خودکار اسناد حسابداری مربوط به فاکتورها
  • تعیین سطوح قیمتی
  • صدور همزمان چند فاکتور
  • امکان تعریف مشمولیت و عدم مشمولیت مالیات و ارزش افزوده برای هر کالا
  • صدور اسناد انبار و حسابداری به شکل همزمان و اتوماتیک توسط سیستم خرید و فروش
  • انواع گزارشات تحلیلی و مقایسه‌ ای
  • تعریف انواع لیست‌ های قیمت و لیست تخفیفات
  • امکان تعریف و مدیریت غرفه ‌‌های مختلف برای فروشگاه ‌‌های زنجیره ‌ای و هایپرها
  • امکان تعریف سطوح مختلف اشانتیون روی کالا
  • امکان تسویه اتوماتیک غرفه ‌داران بر اساس قرارداد های از پیش تعریف‌ شده (در فروشگاه هایی که به صورت غرفه غرفه مدیریت می شوند.)
  • امکان مدیریت و تسویه صندوقداران به صورت روزانه
  • امکان اتصال ترازوی دیجیتال به نرم ‌افزار حسابداری فروشگاهی
  • امکان اتصال کیوسک‌های ثبت سفارش به نرم افزار حسابداری فروشگاهی
  • قابلیت انتقال اطلاعات، مبالغ و … از نرم افزار حسابداری فروشگاهی به ترازوهای دیجیتال، صندوق و چاپ فاکتور سریع
  • امکان اتصال سیستم ‌‌های پخش به نرم افزار حسابدرای فروشگاهی
  • نرم افزار مدیریتی اندروید با امکان گزارش‌‌گیری لحظه ‌ای
  • امکان اتصال نرم افزار حسابداری فروشگاهی به فروشگاه‌‌ های اینترنتی
  • خدمات پشتیبانی بروز و مداوم و …

اگر شما در این رابطه مورد خاصی را در نظر دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید تا به لیست اضافه کنیم.

اما کدام نرم افزار حسابداری می تواند تمام این ویژگی‌ ها و حتی بیش ‌تر را برای کاربر فراهم کند؟

خب شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که با توجه به این امکانات آیا نرم افزاری وجود دارد که تمامی این امکانات را داشته باشد؟ گروه نرم افزار حسابداری فروشگاهی هاترا، پس از سال ها تحقیق و توسعه  نیازهای حسابداران و کاربران فروشگاهی را بررسی کرده و نرم افزار حسابداری هاترا را طراحی کرده اند که علاوه بر سایر امکانات و ماژول ‌های حسابداری، مهم ‌ترین خواسته های کاربران فروشگاهی را برآورده می‌ کند.

اما منظور دقیقا کدام خواسته‌ها است؟ در ادامه برخی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های نرم ‌افزار حسابداری فروشگاهی هاترا را بررسی خواهیم کرد.

  • امکان تولید انواع بارکد محصولات به صورت وزنی، رقمی و …

اگر صاحب فروشگاهی با تعداد بالایی از انواع محصولات، در گروه‌ ها و کاربرد های مختلف باشید، اهمیت ایجاد بارکد را درک خواهید کرد. به کمک بارکد می‌ توانید محصولاتتان را راحت ‌تر دسته‌ بندی، شناسایی و در مواقع لازم، کنترل و شمارش کنید. همچنین با اتصال دستگاه بارکد خوان به نرم افزار حسابداری، می ‌توانید عملیات انبار گردانی خود را سریع ‌تر و دقیق ‌تر انجام دهید.

  • امکان تعریف و مدیریت غرفه ‌های مختلف برای فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای و هایپرها و تسویه روزانه غرفه داران صندوق ‌ها

اگر مدیر یا صاحب فروشگاه هستید، احتمالا غرفه‌ های مختلفی را اداره می‌ کنید؛ غرفه ی شیرینی فروشی، آجیل و تره ‌بار، میوه فروشی، گوشت ومرغ و …

مدیریت این غرفه ‌ها و صندوقدارانی که آن ‌ها را اداره می‌ کنند، برای فروشگاه‌ ها از مهم ‌ترین قابلیت ‌هایی ست که نرم افزار حسابداری فروشگاهی هاترا برای کاربر فراهم می‌ کند. به طوری که با ایجاد یک شبکه، مدیر فروشگاه یا شعبه را قادر می ‌سازد تا تمام عملیات غرفه داران را از جمله صدور فاکتور های مختلف و میزان فروش و موجودی آن‌ ها، روی سیستم خود ببینند.

  • امکان تعریف انبارهای متعدد برای شعب مختلف

نیاز بسیاری از فروشگاه ‌ها را الزاما یک یا دو انبار تأمین نمی ‌کند. همچنین بسیاری از فروشگاه‌ ها دارای شعب مختلف هستند و بنابراین برای هر شعبه، یک یا چند انبار هم وجود دارد. امکان تعریف تعداد نامحدود انبار برای شعب مختلف، در نرم افزار هاترا فراهم شده ‌است.

با این قابلیت، می ‌توانید گردش کالاهای خود در انبار های مختلف را به تفکیک مشاهده و کنترل کنید.

  • قیمت‌گذاری بر اساس کالا، زمان و نوع مشتری

نرم افزار حسابداری هاترا امکان قیمت ‌گذاری بر اساس فیلتر های مختلفی را دارا می‌باشد.

از جمله فیلتر زمان، نوع کالا و نوع مشتری؛ بدین معنا که می ‌توانید بر اساس نوع کالای خود ( به عنوان مثال کالای دارای تاریخ انقضا و کالای بدون تاریخ)،کافی است بر اساس زمان و بر اساس نوع مشتری ( عادی یا VIP)، قیمت‌ های مختلفی را روی یک کالا تعریف کنید.

  • امکان تعریف سطوح مختلف اشانتیون روی کالا؛ بر اساس تعداد خرید، مبلغ خرید و به صورت پلکانی در بازه‌ های زمانی مختلف

حتما جملاتی از این قبیل را شنیده اید؛ یکی بخر دو تا ببر! یا با خرید 2 عدد از این محصول، روی محصول سوم، چند درصد تخفیف بگیر و  از این دست تبلیغات و اشانتیون های فصلی و دوره ای اما ممکن است از خود پرسیده باشید یک حسابدار چطور می تواند این قبیل تخفیفات که شرایط متفاوتی را دارند در سیستم نرم افزار حسابدرای خود تعریف کند؟

نگران نباشید! نرم افزار حسابدرای هاترا این امکان را برای شما فراهم می‌ کند تا تمام این اشانتیون‌ های مختلف را روی محصولات خود به صورت ‌های متنوع اعمال کنید و با این کار، مشتریان خود را ترغیب و تشویق به خرید نمایید.

در واقع، نرم افزار حسابداری فروشگاهی هاترا قابلیت تعریف 7 نوع اشانتیون  مختلف را در چند سطح و پله ‌ی متفاوت دارد:

  1. اشانتیون خود کالا است
  2. کالا تعدادی – اشانتیون تعدادی
  3. کالا تعدادی – اشانتیون مبلغی
  4. کالا مبلغی – اشانتیون تعدادی
  5. کالا مبلغی – اشانتیون مبلغی
  6. مبلغ کل فاکتور
  7. سبد کالا تعدادی – اشانتیون تعدادی

اگر در این رابطه سوالی برای شما به وجود آمد حتما با ما تماس بگیرید

  • امکان اتصال تمامی دستگاه‌های پوز، بارکدخوان، ترازوی دیجیتال و کیوسک‌های ثبت سفارش به نرم‌افزار

این دستگاه‌ ها، ابزار کار اصلی فروشگاه ‌ها هستند و نرم افزار حسابداری فروشگاهی هاترا، قابلیت اتصال به اطلاعات تمام این دستگاه ‌ها را در جهت سادگی کار حسابداران محترم، در نظر گرفته ‌است.

از آنجایی که عملیات فروش صندوقداران، از طریق خواندن بارکد کالا انجام می ‌پذیرد، بنابراین اتصال نرم افزار حسابداری به دستگاه بارکد خوان، عملیات جستجوی کالا را سریع‌ تر پیش می ‌برد. همان طور که قبلا هم گفته شد، دستگاه بارکد خوان عملیات انبارگردانی را نیز سریع ‌تر می‌ کند.

همچنین امکان اتصال انواع دستگاه‌ های پوز از بانک ‌ها و حساب ‌های مختلف به نرم افزار وجود دارد و حتی نیازی به وارد کردن مبلغ از طرف صندوق‌ دار یا حسابدار نیست و مبلغ فاکتور فروش بصورت خودکار روی دستگاه پوز بانکی لحاظ می‌ شود.

به‌ علاوه، با امکان اتصال انواع ترازوی دیجیتال به نرم افزار، این قابلیت وجود دارد که وزن خریدهای مختلف مشتری به خصوص در فروشگاه‌ های شیرینی، لبنیات و گوشت، به صورت خودکار روی نرم افزار بنشیند.

و در پایان، نرم افزار حسابداری هاترا امکان اتصال به  دستگاه کیوسک را هم برای شما فراهم کرده است. کیوسک ‌هایی مثل خرید نوشیدنی در رستوران و کافه‌ های مختلف که یا به صورت اتومات سفارشات آن ثبت شده و به مشتری تحویل داده می ‌شود یا سفارش به صندوق ‌دار یا مسئول فروش ارجاع داده می ‌شود.

  • امکان طراحی و چاپ انواع لیبل و اتیکت بر اساس نیاز مشتری

در نرم افزار حسابداری فروشگاهی هاترا، امکان طراحی لیبل ‌های مختلف برای تمام کالاها فراهم شده است. می ‌توانید لیبل‌ ها را مطابق با میل خود و یا نیاز مشتری در ابعاد مختلف با اطلاعاتی مثل بارکد، لوگوی فروشگاه و … طراحی و چاپ کنید.

  • قابلیت انتقال اطلاعات، مبالغ و … از نرم افزار حسابداری به ترازوهای دیجیتال، صندوق و چاپ فاکتور سریع

همانطور که قبلا هم ذکر شد، نرم افزار هاترا امکان اتصال به ترازو های دیجیتال و چاپ فاکتور از روی آن ‌ها را دارد.

  • امکان اتصال سیستم‌های پخش به نرم افزار هاترا

توزیع یا پخش مویرگی، فرآیند فروش یا ارائه محصول و خدمت به مشتریان است. سیستم‌ های پخش، چند مؤلفه ‌ی اطلاعاتی مهم دارند که باید ثبت و نگهداری کنند؛ ذخیره سازی و انبار کالا برای توزیع، دریافت سفارش از مشتریان، مدیریت و کنترل بازاریاب ‌ها، تحویل کالا به مشتریان، وصول مطالبات و کنترل و دریافت اطلاعات از بازار

از این رو، اتصال این اطلاعات به نرم افزار کار را بسیار ساده ‌تر و بهینه ‌تر می‌کند که این امکان در هاترا ایجاد شده‌ است.

تعدادی از گزارشات مهمی که نرم افزار هاترا برای سیستم‌ های پخش آماده سازی می‌کند:

  • مانده حساب مشتریان هر بازاریاب
  • گزارشات مطالبات مشتریان
  • گزارش میزان فروش بازاریاب ‌ها و مقایسه‌ ی عملکرد آن ‌ها
  • گزارش فاکتور‌ های فروش بر اساس مسیر پخش
  • امکان محاسبه پورسانت بازاریاب ‌ها
  • گزارش فروش یک کالا توسط یک بازاریاب

در حقیقت این قابلیت وجود دارد که هر بازاریاب با در اختیار داشتن یک اپ پخش مخصوص به خود، اطلاعات لازم از جمله موجودی کالا ها، قیمت و … را مشاهده کرده و سفارش ‌های لازم را ثبت کند. این اپلیکیشن به نرم افزار حسابداری متصل بوده و سفارش ‌های ثبت شده را به مدیریت یا مسئول فروش ارجاع می‌دهد.

  • نرم‌ افزار مدیریتی اندروید و ios با امکان گزارش‌ گیری لحظه‌ ای

نرم افزار ‌های اندروید و ios هاترا هم با قابلیت گزارش گیری از انبار، میزان فروش، مطالبات و … تهیه شده ‌اند.

  • امکان اتصال به فروشگاه‌های اینترنتی

کسب و کار‌های زیادی وجود دارند که تمام یا بخشی از فروش خود را از طریق سایت  انجام می ‌دهند.

نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی هاترا به این صورت عمل می کند که با توجه به کد نویسی فروشگاه اینترنتی شما، به طورکامل به فروشگاه شما متصل می گردد و توانایی ثبت و به روزرسانی تمامی اطلاعات را از نرم افزار حسابداری به فروشگاه و برعکس، دارد.

نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی هاترا تمامی عملیات فروش، برگشت از فروش، موجودی انبار و …. را که در سایت فروشگاه رخ می ‌دهد در نرم‌افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی به صورت اتوماتیک ثبت می کند. این ثبت اطلاعات می تواند به گونه ای باشد که پس از بررسی و تایید در نرم افزار حسابداری هاترا ثبت نهایی شود و یا مستقیم از سایت در نرم افزار فروشگاهی هاترا ثبت شود.

همچنین نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی هاترا این امکان را به شما می دهد که با بروز رسانی قیمت‌ ها و موجودی کالا در نرم افزار حسابداری،  اطلاعات کالا نیز در وب سایت شما به روز رسانی شود. زمان بندی تمامی این به ‌روزرسانی ‌ها از سایت به نرم افزار و از نرم افزار به سایت با توجه به میزان فروش و تغییرات مد نظر شما در نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی هاترا قابل تنظیم است.

  • بروزرسانی لحظه‌ای و یک‌‌سال پشتیبانی رایگان همراه با نصب و راه اندازی

بسیاری از نرم افزار‌های حسابداری، پشتیبانی رایگان کم‌ تر از یک‌ سال داشته و دارای پشتیبانی لحظه‌ای نمی ‌باشند. به عنوان مثال، بعضی از نرم افزار‌ها پشتیبانی در قالب ثبت اتیکت را ارائه می ‌کنند که بسیار وقت‌گیر می ‌باشد. اما هاترا تلاش کرده ‌است پشتیبانی رایگان یکساله را همراه با حداقل زمان انتظار و در تمام 24 ساعت شبانه روز، برای کاربران فروشگاه‌ ها، همراه با نصب و راه‌اندازی، فراهم کند.

ضمن اینکه امکان آموزش حضوری یا آنلاین هم وجود دارد و به محض خریداری و نصب، 10 ساعت آموزش رایگان به مشتری ارائه می‌ شود.

اگر در حال تصمیم گیری برای خرید یک نرم افزار حسابدرای فروشگاهی خوب هستید حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق شماره 09913783461 در ارتباط باشید.

معرفی نرم افزار حسابداری تخصصی خودرویی هاترا در نمایشگاه تیونینگ خودرو تهران 1400
اتصال انواع سخت افزار خارجی به کیس کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست