ماده 169 قانون مالیات چیست؟

همه ی فعالان اقتصادی موظف اند صورت معاملات فصلی خود را در پایان هر فصل در سایت سازمان امور مالیاتی بارگذاری نمایند. اما شرایط اساسی برای ارسال ماده 169 چیست؟ ماده 169 قانون مالیات در سال 1390 تدوین و از 1 فروردین 1391 اجرایی شد.

بر اساس این ماده قانونی سازمان امور مالیاتی اجازه داره برای اشخاص حقیقی و حقوقی،  کارت اقتصادی صادر کنه که این کارت شامل کد اقتصادی است. به موجب ماده 169 تمامی صورت حساب هاف فاکتورها ، قرارداد ها و به طور کلی معاملات فعالان اقتصادی باید دارای کد اقتصادی باشه، اصطلاحا به صورت رسمی صادر بشوند.

در صورتی عدم درج شماره اقتصادی معادل 10 % مبلغ آن جریمه برای آن واحد اقتصادی در نظر گرفته می شود.

پس به طور خلاصه میتونیم بگیم ماده 169 قانون مالیات می گوید. همه ی فعالان اقتصادی باید از سازمان امور مالیاتی کد اقتصادی دریافت کنند و در تمامی فاکتورها و معاملات خود این کد را درج کنند و در پایان هر فصل هم تمامی فاکتورهای خرید و فروش خود را در سایت سازمان امور مالیاتی بارگذاری کنند.

مهم ترین نکته در ماده 169 این هست که تمامی فاکتورها باید به صورت الکترونیکی صادر بشند، یعنی سازمان امور مالیتی فاکتورهایی که توسط نرم افزارهای حسابداری مورد تاییدش را به رسمیت می شناسد. پس حسابداران در هنگام خرید نرم افزار حسابداری باید توجه کنند که نرم افزار امکان ارسال ماده 169 را داشته باشد.

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق شماره 09913783461 در ارتباط باشید.
امکانات عمومی نرم افزارهای حسابداری مناسب کدامند؟
نرم افزار حسابداری خوب چه ویژگی دارد؟(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست