معرفی و آموزش نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو (قسمت اول)

  1. خانه
  2. آموزش نرم افزار هاترا
  3. معرفی و آموزش نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو (قسمت اول)

نرم افزار حسابداری هاترا دارای ورژن های تخصصی مختلف و بسیار کاربردی می باشد. نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو، از جمله این ورژن های تخصصی می باشد که در ادامه به معرفی و آموزش آن می پردازیم.

معرفی و آموزش نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

• نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو هاترا

ورژن نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو هاترا قابلیت استفاده برای تمامی نمایندگی های خودرو و همچنین اتصال به سایت مرجع را دارد.
این ورژن شامل امکانات مختلفی از جمله پذیرش، گزارشات پذیرش و اطلاعات پایه می باشد. در صورتی که ورژن نرم‌افزار حسابداری نمایندگی خودرو شما قابلیت اتصال به سایت مرجع را داشته باشد، در قسمت انتهایی اطلاعات پایه، گزینه اتصال به سایت را نیز ملاحظه خواهید کرد.

معرفی و آموزش نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

ثبت مدل خودرو

جهت استقرار این ماژول، ابتدا لازم است در بخش اطلاعات پایه، گزینه های مختلفی را تعریف و یا تکمیل کنید. ابزار اول در این بخش، ثبت انواع مدل خودرو است.

معرفی و آموزش نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

لازم به ذکر است که در این قسمت دو حالت پیش بینی می شود:
1- ورژن نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو شما همراه با امکان اتصال به سایت مرجع باشد.
2- ورژن نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو شما بدون امکان اتصال به سایت باشد.
در صورتی که ورژن نرم افزار حسابداری نمایندگی خودروی شما همراه با امکان اتصال به سایت باشد، دیگر نیازی به ثبت انواع مدل خودرو توسط کاربر نمی‌باشد. در این حالت مدل های خودرو به صورت اتوماتیک از سمت سایت منتقل خواهند شد.
اما اگر ورژن نرم افزار حسابداری شما بدون امکان اتصال به سایت باشد، باید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید.
جهت افزودن مدل خودرو، روی دکمه جدید کلیک کنید و یا از دکمه F4 استفاده کنید. در این قسمت لازم است کد و مدل خودرو، شرکت و کشور سازنده را یادداشت کرده و در نهایت برای ذخیره آنها روی گزینه ثبت کلیک کرده و یا با کمک کلید های ctrl+s این کار را انجام دهید.
• لازم به ذکر است که امکان تعریف تعداد نامحدود مدل خودرو وجود دارد.
همچنین در لیست موجود، می‌توانید از طریق انتخاب پیش فرض، تیک پیش فرض ردیف ها را فعال کنید. ابتدا نام خودروی انتخابی در قسمت قبل، هنگام ثبت پذیرش خودرو، ابتدا نام خودروی انتخابی در قسمت قبلی، با انجام این کار، نمایش داده می شود. نکته قابل توجه این است که تمامی ردیف های موجود در لیست، قابلیت های مختلفی از جمله ویرایش، حذف و یا چاپ را دارا می‌باشد.

معرفی و آموزش نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو

سخن پایانی

اصنافی مانند نمایندگی های خودرو، فروشگاه ها و نمایندگی های مجاز لوازم یدکی، به علت این که تعداد قطعات و خدمات بسیاری را دارا هستند، حسابداری و کنترل مالی و داخلی این قبیل مجموعه ها توسط حسابداران، مدیران مالی و همچنین مدیران سازمان، زمان‌بر و دشوار خواهد شد.
اما مجموعه های ذکر شده با داشتن نرم افزار حسابداری ویژه صنف فعالیت خود. که دارای تمامی امکانات مورد نیاز نمایندگی های خودرو مانند تعریف و دسته بندی قطعات و خدمات، کنترل گردش ورود و خروج انبارهای مجموعه، ثبت و تعریف خدمات پیمانکاران می‌باشد، می توانند از حجم چالش ها و مشکلات مالی پیش رو در مجموعه کاهش داده و کنترل های لازم را برای فعالیت‌های جاری خود انجام دهند.
نرم افزار حسابداری نمایندگی خودرو هاترا با تهیه ورژن ویژه نمایندگی های خودرو، دارای تمامی امکانات ویژه برای بالا بردن کیفیت امور حسابداری این مجموعه‌ها می باشد.

 

 

مدت زمان این آموزش: 3دقیقه

فایل متنی این آموزش را میتوانیدازنمایندگی خودرو – اطلاعات پایه قسمت 1 – ثبت مدل خودرومطالعه نمایید.

 

صدور پیش فاکتور فروش – قسمت1
اطلاعات پایه قسمت 2 – ثبت رنگ و انواع ظرفیت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست