در آموزش های قبلی در خصوص ویژگی های انواع فاکتور خرید که شامل فاکتور های ساده و پیشرفته بود، توضیح داده شد.
پس از ثبت فاکتور در نرم افزار باید از آنها گزارشاتی ارائه گردد. در این قسمت در مورد گزارش های فاکتور خرید توضیح خواهیم داد.
شما می توانید برای گزارش‌گیری از فاکتور خرید در نرم افزار هاترا از دو نوع گزارش‌گیری استفاده کنید. این گزارشات شامل لیست فاکتور ها و لیست فاکتور های خرید با پارامتر می باشد.
برای دسترسی به گزارش‌گیری از فاکتور های خرید می توانید از طریق ماژول خرید و انبارداری ، بخش گزارشات لیست عملیات، این دو لیست را مشاهده کنید.

گزارش های فاکتور خرید

• گزارش لیست فاکتور های خرید

نوع اول گزارش‌گیری ، لیست فاکتور ها می باشد. با کلیک بر روی این قسمت پنجره ای برای شما باز می شود که در آن می توانید بر اساس بازه زمانی (تاریخ فاکتور) و نوع فاکتور (فاکتور خرید، فاکتور فروش، برگشت از فروش، فاکتور برگشت از خرید، فاکتور خروج انبار، فاکتور برگشت از خروج انبار) گزارش موردنظر خود را پردازش کنید.

گزارش های فاکتور خرید

برای مثال ابتدا باید بازه زمانی مورد نظر را در قسمت مشخص شده وارد کنید و سپس نوع فاکتور را انتخاب کنید. بعد از آن با انتخاب گزینه پردازش یا استفاده از کلید f5 می توانید لیست فاکتور ها را ملاحظه کنید.
• جستجو در قسمت ستون های جدول گزارشاتی فاکتور ها
در گزارش‌گیری از فاکتور ها به صورت لیست فاکتور می توانید از قسمت پایین هر ستون ، فاکتور مورد نظر خود را جستجو کنید.
به عنوان مثال با درج تاریخ در ستون مربوطه ، تمامی فاکتور های ثبت شده در تاریخ درج شده به شما نمایش داده می‌شود.

• نمایش فاکتور خرید

می توانید پس از مشاهده لیست گزارش فاکتور خرید، در ردیف فاکتور مورد نظر، با کلیک بر روی آرتیکل (ردیف) مربوط به آن و در نهایت انتخاب گزینه نمایش مدرک، در پایین صفحه، فاکتور خرید مربوطه را ملاحظه کنید.

گزارش های فاکتور خرید

ابزار های لیست فاکتور خرید

در گزارش لیست فاکتور های خرید، ابزار هایی جهت تسهیل کار با نرم افزار وجود دارد. این ابزار ها شامل امکان استفاده از ماشین حساب، چاپ و ارسال لیست فاکتور ها به اکسل می باشد.
• لازم به ذکر است پس از هربار تغییر فیلتر باید مجددا از گزینه پردازش و یا دکمه f5 برای دیدن نتایج جدید استفاده کنید.
سخن پایانی
هدف نهایی ثبت فاکتور های خرید و ورود و خروج کالا ها در نرم افزار های حسابداری ، استفاده از انواع گزارشات مورد نیاز مانند: گزارشات لیست روزانه ، ماهانه، فصلی و سالانه ی فاکتور ها ، گزارش گردش ورود و خروج کالا ها و … جهت تسهیل امور حسابداری و ارائه گزارشاتی مدون و دقیق به مدیران سازمان ها می باشد .
از این رو نرم افزار حسابداری هاترا، گزارشاتی در ماژول خرید و انبارداری، جهت ارائه آمار دقیق و منظم از انبارها و ورود و خروج کالاها در اختیار حسابداران قرار می دهد. مانند: گزارش لیست فاکتورها بدون پارامتر، گزارش لیست فاکتورها با پارامتر (تخفیف، مالیات بر ارزش افزوده و …)

 

 

 

مدت زمان این آموزش: 3دقیقه

فایل متنی این آموزش را میتوانیدازگزارشات فاکتور خرید – قسمت 1مطالعه نمایید.

صدور فاکتور خرید پیشرفته _ قسمت نهم(اشانتیون2)
گزارش های فاکتور خرید ( قسمت دوم )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست