قسمت قبل در مورد “قابلیت فیلترگذاری در فاکتور خرید با پارامتر” توضیحاتی ارائه شد.
در این قسمت که آخرین قسمت از این سری آموزش ها می‌باشد، به ادامه آموزش های گزارش فاکتور های خرید و دیگر قابلیت های نرم افزار حسابداری هاترا خواهیم پرداخت .

اعمال عبارت های منطقی در گزارش فاکتور خرید

در این بخش از نرم افزار هاترا شما می توانید در ستون ها عبارتهای پیش فرض منطقی را اعمال کنید. با انجام این کار، جستجوی لیست های مورد نظر شما آسان تر خواهد شد.
برای انجام این کار، کافیست روی آیکون سبز رنگ کلیک کنید. پس از آن می توانید عبارت هایی مانند: برابر، برابر نیست، شامل، شامل نیست، کمتر، بیشتر، را مشاهده کنید.

گزارش های فاکتور خرید

 

به عنوان مثال اگر بخواهید لیست گزارش های فاکتور های خرید که به آنها تخفیف داده اید را مشاهده کنید. باید در زیر ستون پارامتر ها با کلیک روی آیکون سبز عبارت برابر نیست را انتخاب کنید و عدد صفر را وارد نمایید. در مرحله بعد مشاهده خواهید کرد که نرم افزارلیست فاکتور هایی که مقدار تخفیف آنها مخالف صفر بوده است را به شما نمایش می دهد.

در این پنجره قابلیت های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

نرم افزار هاترا قابلیت تغییر ابعاد ستون و حذف و بازگردانی ستون ها به همراه مرتب سازی آنها نیز دارد.
به عنوان مثال شما می توانید تنها با یک کلیک راست روی هر یک از ستون ها، ابعاد ستون را تغییر دهید؛ یا حتی می‌توانید ستون را حذف کنید و یا ستون ها را مرتب کنید.
برای حذف ستون ها نیز راه آسان تری وجود دارد. شما می توانید برای حذف ستون ها از کلیک راست و گزینه حذف ستون استفاده کنید. همچنین می توانید ستون مورد نظر را بگیرید و در فضای خالی رها کنید و به همین راحتی ستون را حذف کنید.

گزارش های فاکتور خرید

اگر پس از حذف ستون از حذف آن پشیمان شدید و یا در حذف ستون اشتباهی کردید جای نگرانی نیست. شما به راحتی با دستورالعمل زیر، می‌توانید ستون حذف شده را برگردانید.
در این مرحله کافیست روی یکی از ستون ها کلیک راست کرده و گزینه (بازگشت ستون/ گروه های حذف شده از گزارش) را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه پنجره ای برای شما باز خواهد شد که در این مرحله باید در پنجره باز شده، ستون مورد نظر را با موس گرفته و در محل دلخواه رها کنید. پس از انجام این مراحل ستون حذف شده به راحتی بازگردانده می شود .
گزارش لیست فاکتور خرید با پارامتر، تمامی قابلیت های گزارش لیست فاکتور ها را در خود دارد.
از جمله قابلیت های این گزارش می توان به ارسال اکسل و استفاده از ماشین حساب اشاره کرد. همچنین قابلیت های دیگری مثل قابلیت چاپ لیست و مشاهده فاکتور و ضمائم ردیف انتخابی نیز در گزارش لیست فاکتور های خرید با پارامتر وجود دارد.
قابلیت دیگر این گزارش لیست فاکتور، مشاهده سند حسابداری ردیف فاکتور انتخابی، از طریق گزینه نمایش سند می‌باشد.

 سخن پایانی

هدف نهایی ثبت فاکتور های خرید و ورود و خروج کالا ها در نرم افزار های حسابداری، استفاده از انواع گزارشات مورد نیاز مانند: گزارشات لیست روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه ی فاکتور ها، گزارش گردش ورود و خروج کالا ها و جهت تسهیل امور حسابداری و ارائه گزارشاتی مدون و دقیق به مدیران سازمان ها می باشد. به همین منظور می توانید جهت ارائه گزارشات قانونی مانند : اظهارنامه ارش افزوده، معاملات فصلی و… پس از ثبت فاکتور خرید، از گزارش لیست فاکتورهای خرید با پارامتر(مالیات ، تخفیف و…) استفاده و سرعت و دقت امور حسابداری را بالا ببرید.

 

 

 

 

 

مدت زمان این آموزش: 3دقیقه

فایل متنی این آموزش را میتوانیدازگزارشات فاکتور خرید – قسمت 3مطالعه نمایید.

گزارش های فاکتور خرید ( قسمت دوم )
تنظیمات کدینگ حسابداری (اشانتیون خرید و اشانتیون فروش )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست