در نمایندگی های خودرو تعمیرکاران یا پیمانکاران افراد متخصصی هستند که جهت کنترل و نظارت بر عیوب خودروهای خریداری شده و اطمینان خاطر مشتریان از کیفیت خودرو، فعالیت می ‌کنند. خریداران خودرو پس از مشاهده عیوب و مشکلات خودرو، به نمایندگی مجاز (سایپا، ایران خودرو و …) مراجعه می کنند. پس از گذراندن مراحل ابتدایی در نمایندگی مانند ثبت پذیرش و کنترل اطلاعات مالک و خودرو، نقش تعمیرکاران (پیمانکاران) پر رنگ می شود. آن ها بایستی ابتدا تمامی موارد گفته شده توسط مصرف کننده را کنترل کرده و سپس به مشتری بگویند که کدام یک از موارد خودرو، شامل گارانتی و کدام یک آزاد است. در نمایندگی های خودرو معمولا برای هر گروهی از خدمات مانند (برق کاری، جوشکاری، زیروبند سازی و …) تعمیرکاری منحصر به فرد و متخصص وجود دارد. پس از مشخص شدن مشکلات خودرو، هر کدام از تعمیرکاران نسبت به تخصص خود آن مشکل را برطرف می کنند.
در این آموزش روند تعریف پیمانکاران در تخصص های مختلف را قدم به قدم مرور می کنیم.

پیمانکاران نمایندگی خودرو

 

تعریف پیمانکاران نمایندگی خودرو

یکی دیگر از امکانات نرم افزار خودرویی هاترا، تعریف پیمانکاران (تعمیرکاران) است. این امکان در ماژول نمایندگی خودرو منوی اطلاعات پایه و بخش پیمانکاران قابل دسترسی است.

پیمانکاران نمایندگی خودرو

جهت تعریف پیمانکاران در نرم افزار خودرویی هاترا دو حالت وجود دارد:
1. در صورتی که نرم افزار هاترا بدون امکان اتصال به سایت مرجع باشد، لازم است کلیه پیمانکاران (تعمیرکاران) نمایندگی از طریق این پنجره تعریف شوند.
2. در صورت اتصال به سایت مرجع، اطلاعات مربوط به پیمانکاران (تعمیرکاران) با توجه به اجرت های انجام شده از سایت مرجع منتقل می شود.
مانند: اطلاعات هویتی / اطلاعات شغل و تخصص / کدینگ حسابداری درآمد و هزینه ی مربوطه

پیمانکاران نمایندگی خودرو

  • نکته

لازم به ذکر است که در صورت داشتن اتصال نرم افزار خودرویی هاترا به سایت مرجع، ضروریست از ماژول حسابداری مالی، منوی اطلاعات پایه و بخش تنظیمات اتوماتیک کد های حسابداری، عملیات مربوط به اتوماتیک سازی کدینگ حسابداری مربوط به پیمانکاران انجام شود. (در بخش مربوط به آن توضیحات لازم داده خواهد شد.)

پیمانکاران نمایندگی خودرو

برای تعریف پیمانکاران در این پنجره روی گزینه جدید کلیک کنید و یا کلید F4 را فشار دهید.

پیمانکاران نمایندگی خودرو

در پنجره باز شده ابتدا نام و نام خانوادگی مربوط به پیمانکار را یادداشت می کنید. به عنوان مثال: پیمانکار مربوط به برق خودرو.

تعمیرکاران نمایندگی خودرو

سپس سایر اطلاعات پیمانکار از قبیل کد ملی، موبایل، تلفن و آدرس را درج و نوع شخص (حقیقی – حقوقی غیر دولتی – حقوقی دولتی) را انتخاب می کنید.

تعمیرکاران نمایندگی خودرو

پس از درج اطلاعات مورد نظر، باید کد حسابداری مربوط به پیمانکار انتخاب شود که می تواند زیر مجموعه جاری کارکنان و یا حساب‌های پرداختنی تعریف شود.
به عنوان مثال: پیمانکار مربوط به برق خودرو

تعمیرکاران نمایندگی خودرو

سخن پایانی

در نرم افزار خودرویی هاترا با تعریف مشخصات پیمانکاران (تعمیرکاران) می توانید انواع خدمات انجام شده توسط آن ها را در دسته‌بندی‌های مشخص قرار دهید. تفکیک تخصص تعمیرکاران در نرم افزار هاترا باعث ایجاد گزارشاتی از قبیل درآمد پیمانکاران، هزینه‌های پیمانکاران و طلب حقوق پیمانکاران خواهد شد. اما برای دستیابی به این قبیل گزارشات بایستی ابتدا هر پیمانکار (تعمیرکار) و تخصص مربوط به او را در گروه مختص خودشان قرار دهید. با نرم افزار خودرویی هاترا می توانید امور مالی تعمیرکاران نمایندگی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برای مطالعه قسمت های دیگر از سلسله آموزش های ماژول تخصصی نمایندگی خودرو به سایت هاترا و بخش آموزش ماژول های تخصصی مراجعه کنید.

مدت زمان این آموزش:3 دقیقه

فایل متنی این آموزش را میتوانید ازاطلاعات پایه نمایندگی خودرو قسمت 17 – تعریف پیمانکار و انتخاب کد حسابداری مطالعه کنید.

 

آموزش ثبت اطلاعات شرکت های گارانتی در هاترا – قسمت 16
معرفی ورژن سنگبری نرم افزار حسابداری هاترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست