شرکت های گارانتی مانند سایپا و ایران خودرو ارائه دهنده انواع خدمات پس از فروش به خریداران خودرو هستند. این خدمات پس از فروش به منظور افزایش اطمینان خاطر مشتریان و مشتری مداری می باشد که گارانتی یکی از مهمترین این خدمات است. زیرا گارانتی به منزله ی ضمانت کیفیت و خدمات رسانی برای خودرو است.
استفاده از خدمات گارانتی می تواند برای مشتریان مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. مشتریان می توانند در مدتی که خودرو مشمول گارانتی است، برخی از خدمات را رایگان دریافت کرده و هزینه ای پرداخت نکنند. اگر خودرویی گارانتی نداشته باشد، بایستی تمامی هزینه های خودرو توسط مصرف کننده پرداخت شود. مدت اعتبار گارانتی یکی دیگر از موارد مهم است که بسته به شرایط می تواند حداقل 18 ماه یا حداکثر 5 سال باشد.
نرم افزار خودرویی هاترا ویژه نمایندگی های خودرو برای انجام تمامی عملیات روزمره نمایندگی ها طراحی و تولید شده است. یکی از مهمترین چالش آن ها ثبت عملیات شرکت های گارانتی و مسائل مربوط به این حوزه می باشد.

شرکت گارانتی

در این آموزش قصد داریم تعریف و ایجاد شرکت های گارانتی در نرم افزار خودرویی هاترا را مورد بررسی قرار دهیم.

شرکت های گارانتی

در آموزش های قبلی در خصوص شرکت های گارانتی و کد حسابداری مربوط به آن ها توضیح داده شد.
همانطور که گفته شد بر اساس روال کار نمایندگی خودرو با شرکت های گارانتی، کد حسابداری شرکت گارانتی می تواند زیر مجموعه بدهکاران غیرتجاری و یا جاری طرفهای تجاری قرار گیرد.
پس از انتخاب کد حسابداری لازم است نوع شخص انتخاب شود.

نوع شخص

معمولا شرکت های گارانتی از نوع حقوقی هستند. مثلا: حقوقی غیر دولتی

شرکت گارانتی

پس از انتخاب نوع شرکت گارانتی (حقوقی/حقیقی) لازم است نام آن شرکت نیز یادداشت شود.

نام شرکت ها

نام شرکت های گارانتی خودروهای نمایندگی، به عنوان مثال: شرکت سایپا یدک

شرکت گارانتی

پس از یادداشت نام شرکت گارانتی، باید اطلاعات بلوک پایین که برای ارسال در سامانه معاملات فصلی (169) لازم می باشد، تکمیل شوند.

ارسال گزارشات فصلی

این اطلاعات شامل مواردی از قبیل شناسه ملی، نوع مشتری (به عنوان مثال مؤدی مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی)، شماره ثبت، کد اقتصادی، استان، شهر، کد پستی و آدرس می باشد.

شرکت گارانتی

همچنین در صورتی که شرکت گارانتی از دریافت فاکتور رسمی امتناع کند، لازم است در این پنجره در قسمت امتناع، تیک مربوط به گزینه امتناع را نیز فعال کنید.

شرکت گارانتی

پس از ثبت تمامی اطلاعات مورد نیاز شرکت گارانتی، می توانید با کلیک روی گزینه ثبت یا فشردن کلید های Ctrl+S آن را ذخیره نمایید.

شرکت گارانتی

 

ابزار های مربوط به پنجره شرکت های گارانتی

همانطور که ملاحظه می کنید رکورد های موجود در این لیست امکان اضافه کردن ردیف جدید (شرکت گارانتی جدید)، ویرایش، حذف و یا چاپ را دارا هستند.

نمایندگی خودرو

همچنین می توانید از طریق سر ستون های این لیست جستجوهای موردنظر را انجام دهید یا با کلیک بر روی آیکون سبز رنگ، بر اساس عبارات منطقی برابر، برابر نیست و …، موارد مورد نظر را جستجو کنید.

نمایندگی خودرو

در نهایت می توانید از طریق قسمت ذره بین بالای این پنجره، عبارات دلخواه را جستجو کرده و آن را در هر ستونی از لیست که موجود است بیابید و عملیات مد نظر خود را روی آن ردیف یافت شده انجام دهید.

نمایندگی خودرو

نمایندگی خودرو

سخن پایانی

در نرم افزار خودرویی هاترا می توانید انواع خدمات ارائه شده از شرکت های گارانتی را ایجاد و دسته بندی کنید. ورژن خودرویی هاترا امکان مشخص کردن و تفکیک خدماتی که مشمول گارانتی هستند از مواردی که در لیست خدمات شرکت گارانتی نیستند، وجود دارد. در این راستا نرم افزار خودرویی هاترا جهت هر چه منظم تر شدن امور مالی نمایندگی از لحاظ دسته بندی صحیح و قرار گرفتن هر عملیاتی در قسمت مخصوص به خود، به حسابداران نمایندگی کمک شایانی خواهد کرد. مسلم است با ثبت هرچه صحیح تر رویدادهای مالی در نرم افزار هاترا، گزارشات مدون و دقیق تری نیز دریافت خواهید کرد. مانند: گزارشات عملیات مربوط به خدمات دارای گارانتی یا بدون گارانتی و یا گزارشات مربوط به درآمد شرکت های گارانتی نسبت به خدمات انجام شده.

برای مطالعه قسمت های دیگر از سلسله آموزش های ماژول تخصصی نمایندگی خودرو به سایت هاترا و بخش آموزش ماژول های تخصصی مراجعه کنید.

مدت زمان این آموزش:3 دقیقه

فایل متنی این آموزش را میتوانید ازاطلاعات پایه نمایندگی خودرو قسمت 16 – سایر اطلاعات شرکت های گارانتی مطالعه کنید.

 

آموزش ایجاد شرکت های گارانتی در نرم افزارحسابداری نمایندگی خودرو – قسمت 15
تعریف پیمانکاران در نرم افزار خودرویی هاترا – قسمت 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست