در نرم افزار هاترا برای انجام تمامی امور مالی، تنظیماتی طراحی شده که با استفاده هر کدام از آن موارد می توانید نرم‌افزار را به حالتی که خود می خواهید، تغییر دهید. یک دسته از تنظیمات نرم افزار حسابداری هاترا، تنظیمات کاربری است که شامل گزینه های مختلفی برای ماژول های مختلف می باشد.

تنظیمات کاربری در نرم افزار حسابداری هاترا

  • اسناد حسابداری
  • فاکتور فروش
  • صورتحساب های خرید
  • پشتیبان گیری
  • چاپ
  • رنگ
  • تنظیمات عمومی

تنظیمات اسناد حسابداری

در قسمت نوع سند ارسالی از زیر سیستم ها، می توانید تنظیم کنید که در زمان صدور مدارک خرید، فروش و … اسناد به صورت دائم، موقت، یادداشت یا بررسی شده صادر شوند.

کنترل تاریخ در زمان صدور سند حسابداری

در این قسمت می توانید نرم افزار را تنظیم کنید که اگر سند حسابداری ای در تاریخ روز و جاری نباشد، به شما اجازه دهد که در تاریخ های قبل و یا بعد نیز سند را صادر کنید.

نحوه ارسال اتوماتیک اسناد حسابداری زیر سیستم فروش

وضعیت ارسال: غیر فعال / هر مدرک در یک سند / به صورت روزانه (سند کلی) / به صورت روزانه به تفکیک زیر سیستم
وضعیت خلاصه سند: جزئیات کامل / خلاصه بدهکار / خلاصه بستانکار / کاملا خلاصه
با استفاده از این تنظیمات، می توانید انتخاب کنید که پس از صدور فاکتور های فروش، سند های حسابداری فاکتور به صورت اتوماتیک صادر شود یا توسط کاربر. سند های حسابداری صادر شده به صورت روزانه باشند و یا اینکه هر مدرک حسابداری در یک سند باشد. می توانید تنظیم کنید که اسناد حسابداری به تفکیک زیر سیستم به صورت روزانه صادر شوند.

در قسمت وضعیت خلاصه سند، مشخص می کنید که سند حسابداری فاکتور فروش به صورت خلاصه طرف بدهکار، خلاصه بستانکار، با جزئیات کامل فاکتور و یا به صورت کاملا خلاصه یادداشت شود.

در فیلد مربوط به تنظیمات دیگر نیز دقیقا همین موارد طراحی شده است و می توانید تنظیمات مربوطه را در هر ماژول به صورت جداگانه انجام دهید.

  • نحوه ارسال اتوماتیک اسناد حسابداری زیر سیستم انبار
  • روش ارسال اتوماتیک اسناد حسابداری زیر سیستم خزانه داری
  • زیر سیستم حقوق و دستمزد
    نکته: پس از انجام هر نوع تنظیمات در این قسمت ها باید حتما با فشردن کلید های CTRL+S یا کلیک روی گزینه ثبت، موارد تنظیم شده را ذخیره نمایید.

تنظیمات فاکتور خرید

در فرم تنظیمات فاکتور خرید می توانید مواردی را برای شماره فاکتور های خرید انتخاب کنید.
• شمارنده اتوماتیک شماره ثابت
• شماره اتوماتیک شماره دوم
می توانید تعیین کنید که شماره ثابت و یا دوم فاکتور های خرید به صورت اتوماتیک توسط نرم ‌افزار هاترا یکی پس از دیگری درج شوند.

تنظیمات پشتیبان گیری

در این فرم می توانید مسیر ذخیره سازی فایل پشتیبان نرم افزار را انتخاب کنید تا زمانی که نرم افزار به صورت اتوماتیک یا توسط خودتان بکاپ گرفت، در این مسیر ذخیره شود. علاوه بر مسیر ذخیره سازی می توانید میزان فشرده‌سازی فایل بکاپ را هم انتخاب کنید.
بدون فشرده سازی (سرعت زیاد) / خیلی کم / کم / متوسط / زیاد / خیلی زیاد (سرعت کم)

تنظیمات رنگ

در فرم تنظیمات رنگ دو قسمت وجود دارد: تنظیمات عمومی رنگ / تنظیمات رنگ بندی آرتیکل های زیر سیستمی
در تنظیمات عمومی رنگ می توانید رنگ این قسمت ها را در نرم افزار هاترا به دلخواه تغییر دهید.
رنگ ماهیت های مغایر / رنگ مغایر در ترازنامه / رنگ سند یادداشت / رنگ سند موقت / رنگ سند بررسی شده / رنگ سند دائم (سند قطعی) / رنگ جستجو

در تنظیمات رنگ بندی آرتیکل های زیر سیستمی می توانید رنگ موارد زیر را تغییر دهید.
حسابداری مالی / پرداختی بانک / دریافتی بانک / پرداختی صندوق / دریافتی صندوق / عملیات پرداختی چک / دریافتی چک / عملیات دریافتی چک / فاکتور خرید / برگشت از فروش کالا / حواله فاکتور فروش / برگشت از خرید کالا / عملیات تنخواه / اسناد انتظامی / عملیات پورسانت / فاکتور فروش / فاکتور برگشت از فروش / حواله تخفیف، هدیه، مصرف / بستن حساب

سخن پایانی

در نرم افزار های حسابداری مواردی هستند که به صورت پیش فرض وجود دارند. مثل نحوه صدور اسناد حسابداری، فاکتور های خرید و فروش و … . اما در بیشتر نرم افزار های حسابداری تنظیماتی طراحی شده است که کاربر بتواند مواردی را که مورد نظرش نیست تغییر دهد. هدف از انجام انواع تنظیمات در نرم افزار های حسابداری، راحتی کاربر و هرچه بیشتر نزدیک شدن فرم های نرم افزار به کار اوست.
در نرم افزار حسابداری هاترا کاربران می توانند بیشتر فرم ها و ماژول ها را مطابق سلیقه و اصول کار خود و دسترسی و ارتباط بهتر، در قسمت تنظیمات کاربری تغییر دهند.

 

معرفی نرم افزار لوازم یدکی هاترا
گزارشات سیستم فروش در نرم افزار حسابداری هاترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست